Christiania tannlegesenter | MALO CLINIC logo

Tannlegevakt

Tannlegevakt Oslo hos Christiania tannlegesenter

Tannlegevakt i Oslo

Vår tannlegevakt i Oslo kan hjelpe deg med dine problemer. Har du smerter, ubehag, mistet en fylling eller har andre akutte tannproblemer? Trenger du  hjelp i dag?

Akutt behandling på vår tannlegevakt koster vanligvis mellom 1400 og 2000 kroner.

For å unngå fremtidige tannproblemer er det lurt å gå regelmessig til tannlege for undersøkelse og vedlikeholdsbehandling. Derfor er vedlikehold er alltid bedre enn reparasjon!

Ta kontakt med oss så kan vi hjelpe deg  videre. Vi holder av ekstra tid for akutt behandling hver dag. Ring oss på 24 10 12 70  eller book time online så hjelper vi deg med dine smerter.

Ønsker du å få mer informasjon om spesialistbehandlinger vi kan tilby kan du lese mer om dette her.

Åpningstider

Tilgjengelighet er svært viktig for oss. Vi har lange åpningstider på hverdager.

07:30 – 20:00 mandag til torsdag
07:30 – 17:00 fredag

Tannlegevakt Oslo i sentrum

Christiania tannlegesenter har tannlegevakt i Oslo fra kl. 07:30 – 20:00 mandag til torsdag og fra 08:00 – 17:00 på fredager.

Vi gir hjelp til hele byens befolkning samt til tilreisende. Behandlingen utføres mot betaling ved bruk av kort eller kontanter.

Tannlegevakt Oslo sentrum. Vi kan hjelpe deg med følgende:

Vår egen tannlegevakt i Osloer  tilknyttet en dental lab (Intellident tannteknisk laboratorium) som gjør det mulig for oss på kort varsel å reparere delproteser og gebiss (helprotese).

Tannimplantater som er installert på andre klinikker kan vi hjelpe med, men da med skriftlig samtykke om at våre tannleger ved sentrum tannlegevakt, er fritatt fra eventuelt erstatningsansvar. Vi opplever at mange pasienter som har fått utført implantatbehandling i utlandet ofte har utfordringer eller problemer i etterkant må oppsøke tannlegevakt Oslo sentrum. Pasienter som får utført implantatbehandling i utlandet er ikke tilknyttet norsk pasientskade erstatning og derfor heller ikke behandling som utføres i tilknytning til samme arbeid (akutt tannlegehjelp pga komplikasjoner ved Oslo private tannlegevakt etc).

Mange av våre tilreisende pasienter har lang reisevei. Selv om vår tannlegevakt har god kapasitet, ønsker vi at alle akutt timer avklares på forhånd. Det er en fordel med utfyllende informasjon om din eller pasientens besøksgrunn. Hvis du har tidligere behandlingsjournal tilgjengelig er det alltid en fordel.

Sentrum tannlegevakt Oslo på Christiania tannlegesenter er nær tilknyttet Oslo Sentralbanestasjon (300 meter). Det kan være lett å forveksle med Oslo s tannlegevakt.

Tannlegevakt oslo for kompliserte tilfeller

Hvis du  feks har mistet flere  fortenner og har behov for spesialistkompetanse kan vi også  hjelpe deg. Det er fint om våre kundeservice medarbeidere får hjelp til å avklare din situasjon og dine behov. I de fleste tilfeller er sentrum tannlegevakt Oslo sine almenntannleger i stand til å hjelpe deg, men ofte kan det være en fordel å få en samtidig vurdering av en av våre tannlegespesialister. Først og fremst for å vurdere dine muligheter for rehabilitering senere. Christiania tannlegesenter har lang erfaring i å behandle kompliserte tilfeller. Vårt team har i samarbeid med verdensledende kirurger i rehabilitering av tannløse spesialisert oss på rehabilitering med såkalt immediate funksjon. Det betyr at vi ofte kan utføre behandling som gir deg faste tenner i løpet av få behandlinger.

Hvis det er  aktuelt med tannimplantat behandling i etterkant av akuttbehandlingen på oslo tannlegevakt, er det en fordel om en av våre spesialister gjør en vurdering. I de tilfellene hvor det planlegges total rehabilitering med ALL ON 4, bør vi også ta en 3D scanning (såkalt CB-CT) . Slike ekstra røntgenopptak kan vi også ta på klinikken.

Akutte infeksjoner

Bakterielle infeksjoner som forårsaker store hevelser og redusert almenntilstand er viktig å behandle med påfølgende tett oppfølging. Ofte er det nødvendig med flere besøk før symptomene gir seg.

Vi opplever i Norge flere tilfeller av MRSA smitte. MRSA er svært motstandsdyktige bakterier som ikke lar seg behandle med vanlig antibiotika.  Det er vanligvis ikke noe problem ved norsk tannklinikker, men mer et problem for sykehuspasienter. Norge er et av få land som fremdeles har god kontroll på slik smitte. Med økende turisme og helsebehandling i utlandet ser vi også et økende problem her til lands. Det er viktig at du som pasient på vår sentrum tannlegevakt Oslo informerer om du har vært i utlandet for helserelatert behandling. Det gjelder først og fremst land i Øst og Sør Europa. De nordiske land er i omtrent samme situasjon.

Akutte tannsmerter

Tannsmerter og tannverk kan forekomme selv om man går regelmessig til tannlege for sjekk og vedlikehold av tenner og tannkjøtt. Når uhellet først er ute kan vi hjelpe deg med dine plager.

Et dypt hull i en tann kan for eksempel føre til at bakterier kommer inn i nervebanen i tannen. Dette kan gi smerter som stråler bortover i kjeven og opp mot øret, hvis det er i underkjeven, eller opp mot hodet og bihulene hvis det er i overkjeven. Ofte hjelper det med kaldt vann ved en akutt betennelse eller med smertestillende tabletter, men ikke alltid.

Dersom smertene vedvarer, anbefaler vi at du ringer vår tannlegevakt for en akutt time. Dette er smerter som raskt kan forsvinne ved en konsultasjon hos tannlegen. Vi er der for dine tenner og hjelper deg gjerne.