Informasjon til våre pasienter

Hjem / Informasjon til våre pasienter

Kjære pasienter og venner,

Samfunnet vårt står nå i en krevende situasjon og vi ved Christiania Tannlegesenter følger Helsemyndighetenes anbefalinger og råd for å hindre smitte og spredning rundt forekomst av korona-viruset.

Vi har derfor redusert vårt behandlingstilbud betydelig inntil 15. april 2020. I tråd med anmodning fra Folkehelseinstituttet og Den Norske Tannlegeforening vil vi fortsette å behandle pasienter med nødvendig og akutte behov.

Følgende tilstander krever akutt hjelp:
Sterke smerter
Hevelser (periodontale og endodontiske abscesser)
Blødninger
Feber og redusert allmenntilstand relatert til sykdommer i munnen
Frakturerte tenner med tilhørende smerter
Fullføring av påbegynte behandlinger som er i et midlertidig stadium (etter tannlegens vurdering)
Fjerning av sutur etter kirurgi
Kjeveortopedi begrenset til traumer fra det ortodontiske apparatet (bue/brackets)
Frakturerte proteser

Ta kontakt med oss om du har akutt behov for behandling.

Om du har behov for akutt tannlegebehandling vennligst ta kontakt på tlf. 24 10 12 70

OBS! Vi er tilgjengelige mellom kl. 09:00 og 14:00 på telefon hver dag og per mail: post@christiania-tannlegesenter.no i ukedagene.

Ingen pasienter kan møte opp i klinikken uten at oppmøte er avtalt med oss på forhånd.

Ordinære behandling som ikke umiddelbar nødvendig:
Rutinemessige fyllinger
Tannrens
Systematisk behandling av tannkjøttsykdom («pyrrea»)
Erstatning av manglende tenner
Nye kroner/broer som ikke innebærer alvorlig forfall eller smerter
Alle kjeveortopediske prosedyrer som ikke er relatert til traumer eller smertelindring
Kosmetisk/estetisk tannbehandling, tannbleking
Visdomstannkirurgi

All ordinær behandling er og vil bli utsatt i henhold til vurderinger fra overordnet myndighet så lenge det er nødvendig. Ferdigstilling av påbegynt behandling hvor det er problematisk å avbryte brått vil bli vurdert av tannlegen. Alle som har planlagt ordinær timeavtale vil få SMS eller bli oppringt med beskjed. Ny tid vil bli avklart på et senere tidspunkt. Rutinemessige innkallinger til vedlikeholdsbehandlinger utsettes inntil videre.

Har du timeavtale og har symptomer på luftveisinfeksjon (hoste eller feber etc.), har fått påvist korona-virus/er nærkontakt med person bekreftet smittet, eller har vært på reise utenfor Norge de siste 14 dager vennligst gi oss beskjed.

Vi ønsker dere alle et trygt opphold i løpet av denne tiden som vi nå skal bidra i den nasjonale dugnaden for å beskytte de svakeste i vårt samfunn. Vi håper at dere kan bruke denne tiden til å fange opp aspekter av deres liv som gir dere glede og at dere forblir koblet med deres kjære.

Vi beklager utfordringene dette måtte medføre, men håper på forståelse i denne situasjonen som vi alle nå befinner oss i. Vi gjør vårt ytterste for å holde oss orientert og skape trygghet for våre pasienter, ansatte og resten av samfunnet.

Vær gode mot hverandre!

Hilsen Christiania Tannlegesenter

Vi har korrigerte åpningstider: 09:00 til 14:00 mandag til fredag, telefonen er åpen også lørdag og søndag.

Vi følger situasjonen nøye og oppdaterer denne siden fortløpende når det kommer ny informasjon om råd eller vedtak fra relevante helsemyndigheter. Vi har stor respekt for situasjonen og alle mennesker involvert, og tar de nødvendige forholdsregler som de anbefaler og pålegger oss å ta.

Har du spørsmål om det nye koronaviruset?
Du finner utfyllende informasjon og råd på Folkehelseinstituttet – www.fhi.no. De kan også nås per tlf. 815 55 015. Det er de oppdaterte råd fra FHI som til enhver tid gjelder. Hvis du tror du kan være smittet, ring fastlegen. Dersom du ikke får tak i fastlegen, ring legevakt: 116 117

Venteliste

Ønsker du en timeavtale når vi åpner for ordinær tannbehandling kan du fylle ut skjemaet under, da setter vi deg opp på vår venteliste. Du blir kontaktet så snart vi har mulighet til å utføre ordinær behandling igjen. Vi gleder oss til å se deg!

Hjem / Informasjon til våre pasienter