Informasjon til våre pasienter

Hjem / Informasjon til våre pasienter

Oppdatert 14.08.2020

Kjære pasienter og venner

Vi er glade for at vi kan opprettholde en tilnærmet normal drift hos oss.

Vi er opptatte av at både du som pasient og at våre medarbeidere skal være trygge hos oss. Derfor følger vi Helsedirektoratets og FHIs anbefalinger og råd for å hindre smitte og spredning rundt forekomst av korona-viruset.

Har du timeavtale er dette viktig:

• Benytt deg av hånddesinfeksjon ved ankomst og når du forlater klinikken.
  • Møt opp rett før timeavtalen, slik at du ikke behøver oppholde deg unødvendig lenge på venterommet.
  • Hold god avstand til andre pasienter ved å benytte oppmerket plass på venterommet.
  • Vi håndhilser ikke, selv om vi er glade for å se deg!
  • Du bør unngå å ha med ledsager, kun én om det er strengt nødvendig. Ev. ledsager må også klareres med tanke på smittestatus.
  • Vi oppfordrer til bruk av kontaktløs betaling.

Du klareres for smittestatus i forkant av timeavtalen. Svarer du JA på et av punktene nedenfor kontakt oss per telefon eller mail så finner vi en ny timeavtale til deg.

• har du symptomer på eller konstatert luftveisinfeksjon, er hjemmeisolert eller i hjemmekarantene bør tannbehandling utsettes. Om du er definert som «nærkontakt» med en som er smittet med Covid-19 skal du i karantene.
  • Har du vært i utlandet? Utsett tannlegebesøket til 10 dager etter hjemkomst. Dette gjelder alle land – uansett fargekode.
  • Mistenker du at du er smittet? Da bør tannlegebesøket vente.

For timebestilling eller andre henvendelser kontakt oss per telefon på 24 10 12 70 eller send oss en e-post til post@christiania-tannlegesenter.no Ikke oppsøk klinikken fysisk uten timeavtale.

Vi håper på forståelse i denne situasjonen som vi alle nå befinner oss i. Vi gjør vårt ytterste for å holde oss orienterte og skape trygghet for våre pasienter, ansatte og resten av samfunnet.

Vær gode mot hverandre!

Med vennlig hilsen alle oss ved Christiania Tannlegesenter