For gammel for regulering?
Det har de siste årene vært en stor økning i antall voksne som gjennomfører kjeveortopedisk behandling

Tannregulering for voksne

Hjem / Behandlinger / Tannregulering / Tannregulering for voksne

Det er mulig å få tannregulering i alle aldre og tannregulering for voksne er noe som øker i popularitet. Flere voksne velger nå å gå i gang med tannreguleringsbehandling for å få rette tenner og er glad for at tannregulering ikke lenger bare ansees å være for barn. Vi oppfatter at dette skiftet stammer fra nye og moderne reguleringsmetoder som for eksempel usynlig tannregulering (invisigline). Vi på Christiania tannlegesenter gjør en nøye vurdering av et hvert enkelt tilfellet og gir deg en klar oversikt over hvor mye behandlingen vil koste samt hvor lang behandlingstid du har behov for å rette bitt-eller tannstilling.

Årsak til tannregulering:

• Kosmetisk
  • Forverring av en tidligere mild bittfeil
  • Ubehandlede bittfeil som ikke ble korrigert i barne/ungdomsår
  • Vandring/endring av tannstilling pga tannkjøttsykdom
  • Tanntap forårsaket av traume
  • Tanntap eller stor tannslitasje der det er nødvendig med regulering før tennene skal erstattes eller bygges opp igjen

Støtte til tannregulering

Tannregulering for voksne kan gi støtte hvis:

• Bittfeilen er så alvorlig at det kreves både tannregulering og kjevekirurgi
  • Tannmangel er medfødt, og lukene i tannrekken skal lukkes med hjelp av tannregulering, eller med erstatning som krever kjeveortopedisk forbehandling
  • For rehabilitering av bitt med tannforflytting pga periodontitt (tannkjøttsykdom)

Usynlig tannregulering

For å gjøre reguleringen mindre synlig tilbyr vi voksne hvite/gjennomInvisalign tannreguleringsiktige estetiske fester. I enkelte tilfeller på voksne benytter vi oss av reguleringsfester som festes på baksiden av tennene. Apparaturet er spesia laget for hver enkelt pasient for å skape en optimal komfort (Incognito).

I tilfeller med små avvik kan man ha nesten usynlig regulering som heter Invisalign. Invisalign bruker en ny innovativ metode for å rette tenner ved hjelp av en rekke gjennomsiktige plastskinner – aligners – uten bruk av metall klosser eller metallbuer. Det er derfor svært vanskelig for andre å se at du bruker dem, selv på nært hold.

Hjem / Behandlinger / Tannregulering / Tannregulering for voksne